5 بازی ابرقهرمانی برتر دی سی و مارول

سلام دوستان حالتون چطوره. امروز میخوام 5 تا از بهترین بازی های ابرقهرمانی رو معرفی کنم.

دنیای گیم که خیلی محبوبیت داره، از قدیم سعی کرد با استفاده از قهرمانان دی سی و مارول بازی هایی درست کنه که انواع طرفداران رو جذب خودش کنه مثلا مرد عنکبوتی سگا. و هر چه دنیای بازی به روز تر شده، این نوع بازی ها هم به روزتر شدند.

این های بازی هایی هستند که خودم بازی کردم و پیشنهاد میکنم در صورت امکان این هارا بازی کنید.

توجه : اگر قصد انجام این بازی هارا دارید پیشنهاد میکنم بند دوم هر مورد را نخوانید چون داستان بازی را برایتان فاش میکند.

5_ بتمن شهر آرکام 2011

Batman Arkham city
Batman Arkham city

پلتفرم ها : Ps4 – X box 360 – Microsoft windows

این بازی دومین بازی از سری بازی های Arkham هست و داستان آن ادامه ی بازی بتمن تیمارستان ارکام (Batman Arkham asylum) هست. در بازی قبلی تنها جایی که میشد رفت و آمد کرد، 3 ساختمان در تیمارستان بود! یعنی کل داستان بازی در تیمارستان جریان داشت. ولی در این بازی راحت میشود در گاتهام بچرخی و آزاد باشی. ولی نه کل شهر گاتهام. در واقع بخشی از شهر را خالی از سکنه کردند و مرز بندی کردند و اسمش را گذاشتند شهر ارکام که خلافکاران را آنجا آزاد بزارند که خیلی بزرگتر از تیمارستان ارکام باشد که در واقع مثل یک شهر برای خلافکاران است. و بتمن در این بخش از شهر آزاد است که هر کجا میخواهد برود ولی بیرون از شهر ارکام نمیتواند برود. این بازی باس فایت های فوق العاده ای دارد و هر باس فایت قلق خودش را دارد و بازی را یکنواخت نمیکند.

در بازی تیمارستان ارکام، جوکر از زهر معروف بِین (که بِین را عضلانی و قوی میکند) استفاده کرد. در این بازی او فهمید این ماده دارد اورا میکشد. جوکر که ضعیف شده است و دارد میمیرد از صورت گِلی (Clay face) خواست تا تغییر چهره دهد و جوکر شود تا هیچکس شک نکند که جوکر دارد میمیرد. بعد جوکر به بتمن میگوید که دارد میمیرد و از او میخواهد که به او کمک کند تا داروی این سم را پیدا کند و نَمیرد. اما بتمن به او کمک نمیکند. برای همین جوکر خون سمی اش را به بتمن تزریق میکند تا بتمن هم انگیزه پیدا کند که برای جان خودش هم که شده دنبال دارو بگردد. بتمن در طول بازی به دنبال دارو است و میفهمد که مستر فریز (Mr. freeze) میتواند این دارو را درست کند و مستر فریز هم در ازای این کار از بتمن میخواهد که همسرش را نجات دهد. در آخر بتمن فقط یک شیشه از دارو را بدست میاورد و پیش جوکر میرود تا تالیا الغول (دختر راس الغول که نامزد بتمن است) را که جوکر گروگان گرفته است را نجات دهد اما جوکر تالیا را میکشد. بتمن نصف دارو را میخورد و جوکر که در حال مردن است به پای او می افتد تا دارو را از بتمن بگیرد ولی بتمن برای تلافی مرگ تالیا، بقیه دارو را میریزد روی زمین و جوکر، میمیرد…

4_ انتقام جویان 2020

Marvel's Avengers
Marvel’s Avengers

پلتفرم ها : Ps4 – X box – Ps5 – Microsoft windows – Xbox series S

نمیشه گفت این بازی خیلی خوبه یا خیلی بده. میتونست خیلی بازی بهتری باشه مثلا میتونست از دشمنان محبوب تری نسبت به موداک استفاده کنه مثلا رد اسکال، ماندارین، لوکی و یا اولتران استفاده کنه. ولی خب موداک هم محبوبیت هایی داره ولی نه به اندازه ی بقیه. به نظرم داستان بازی خوبه. باس فایت های خوبی هم داره. اوایل که بازی بیرون آمد تبدیل شد به پرفروش ترین بازی سپتامبر! ولی متاسفانه بعد از این فروش این بازی خیلی کم شد و این بازی نزدیک به 60 میلیون دلار ضرر کرد! ولی در کل برای طرفداران انتقام جویان بازی خوبیه.

بازی در روز انتقام جویان شروع میشود که در حال جشن گرفتن هستند ولی انفجاری صورت میدهد و کاپیتان آمریکا میمیرد و آن انفجار باعث میشود بعضی از مردم در شهر دارای قدرت های عجیب بشوند که صدایشان میکنند inhumans (نا انسان ها) و انتقام جویان به دلیل مرگ کاپیتان از هم میپاشد. شخصیت اصلی بازی، کاملا خان یا میس مارول است که یک نا انسان شده است و قدرت هایش شبیه به آقای شگفت انگیز (مستر فنتستیک) در چهار شگفت انگیز است و میتواند اعضای بدنش را کش بدهد! او انتقام جویان را جمع میکند چون فهمید انفجار و مرگ کاپیتان تقصیر سازمان A.I.M (که یک سازمان شرور است و تظاهر به انجام کار های خوب میکند) به رهبری دکتر تارلتون بود. و میفهمند که کاپیتان تمام این مدت زنده بوده و سازمان AIM اورا در محفظه ای نگه داشته بودند. در آخر هم دکتر تارلتون با یک سری آزمایشات سعی کرد مغز خودش را بزرگتر بکند و باهوش تر بشود. ولی مغزش خیلی بزرگ شد و دیگر نمیتوانست راه برود و بروی یک صندلی شناور بود که در واقع تبدیل شد به موداک! و باس فایت آخر هم که موداک بود.

نقد و بررسی بازی انتقام جویان

3_ بتمن شوالیه آرکام 2015

Batman Arkham knight
Batman Arkham knight

پلتفرم ها : Ps4 – Xbox one – Microsoft windows

یک بازی عالی برای طرفداران بتمن! سومین بازی از سه گانه ی آرکام و جدید ترین آن. قطعا چون آخرین بازی سه گانه ی بتمن است، گرافیک بالایی نسبت به دو بازی دیگر دارد. گیمپلی بازی هم خیلی خوب است. در این بازی دیگر میشود راحت در شهر گاتهام بچرخید بدون هیچ محدودیتی! و یکی از بهترین ویژگی های این بازی که در بازی های قبلی نبود، بتموبیل است! بله شما میتوانید با بتموبیل ساعت ها در گاتهام بچرخید و لذت ببرید! با حالت جنگی بتموبیل هم میتوانید با تانک های دیگر مبارزه کنید. در این بازی سلاح های جدیدی هم اضافه شده که خیلی به درد میخورند. در واقع شهر خالی از سکنه است و فقط خلافکاران در شهر هستند پس هر که را در شهر دیدید، بازی حسابی بزنیدش! چون مترسک شهر را تهدید کرد که گاز سمی اش که باعث ترس میشود را پخش میکند. برای همین شهر را خالی کردند و فقط پلیس ها و خلافکاران و بتمن در شهر هستند. در این بازی یک فرد مرموز به اسم شوالیه آرکام، ارتش مترسک را رهبری میکند. یکی از ایراداتی که این سه گانه بتمن دارد این است که مردم عادی در هیچ کدام از بازی ها نبودند. در بازی اول به این دلیل بود که فقط در تیمارستان بودیم. در بازی دوم به این دلیل که شهر فقط مال خلافکاران بود و در این بازی این دلیل که در شهر هیچ انسانی به غیر از خلافکاران و پلیس ها نبودند که البته پلیس ها هم همیشه در مقر خودشان بودند. ولی این بازی، بهترین بازی برای طرفداران بتمن است.

داستان این بازی چند سال بعد از مرگ جوکر در بازی قبل است و آمار جرم و جنایت در شهر به صفر رسیده است. اول بازی با سوزاندن جسد جوکر شروع میشود. بعد از آن در یک شب هالووین، مترسک شهر را تهدید به پخش سم خود میکند برای همین پلیس ها شهر را خالی میکنند و جرم و جنایت در شهر بسیار زیاد شده. در طول بازی شما به دنبال پیدا کردن مترسک و متوقف کردن او هستید. وسط بازی مترسک سم ترسش را به بتمن میزند و بتمن تا پایان بازی جوکر را همه جا میبیند و جوکر با او حرف میزند. در اواخر بازی متوجه میشویم که شوالیه آرکام همان جیسون تاد (رابین دوم که جوکر اورا به قتل رساند) است! که معلوم شد کامل نمرده بود و جوکر به بتمن دروغ گفته بود. در آخر هم بتمن دوباره به سم مترسک مبتلا میشود و در خیالات خودش با جوکر مبارزه میکند و جوکر را شکست میدهد و درواقع بر سم مترسک غلبه میکند و ما دیگر جوکر را در اطراف نمیبینم. و جیسون هم که آدم خوبی شد به بتمن کمک میکند و مترسک را دستگیر کنند و سه گانه ی بتمن به پایان میرسد..

2_ اینجاستیس 2 – 2017

Injustice 2
Injustice 2

پلتفرم ها : Ps4 – Xbox one – Microsoft windows – Android – IOS

این بازی ادامه ی بی عدالتی 1 هست. در بازی قبلی دیدیم که جوکر همسر سوپرمن را میکشد که سوپرمن فهمید همسرش باردار بوده و جوکر درواقع زن و بچه اش را کشته است. برای همین سوپرمن جوکر را میکشد و با عده ای دیگر از لیگ عدالت، تصمیم میگیرند همه ی ابرشرور هارا بکشند تا اتفاق بدی دوباره رخ ندهد. اما بتمن و عده ای دیگر با او هم نظر نیستند. بنابراین لیگ عدالت به دو تیم تقسیم میشوند. درواقع این اتفاقات در یک بُعد دیگر رخ داده است و در دنیای اصلی دی سی نبودند، برای همین لیگ عدالت واقعی از بُعد دیگر میایند کمک و…. . این بازی بعد از اتفاقات بازی قبلی است و سوپرمن شرور و افراد دیگری که با او هم نظر بودند زندانی شده اند. این بازی یک سبک جنگ رو در رو است. مثل تیکن و مورتال کمبات. گرافیک این بازی خیلی خوب است. داستان هم خیلی خوب است. تقریبا همه ی شخصیت های مهم دی سی را دارد. این بازی بهترین بازی برای طرفداران دی سی و لیگ عدالت است.

اول بازی با یک فلش بک شروع میشود به کریپتون، زادگاه سوپرمن، که در حال نبود شدن است به دست برینیاک. بعد سوپرگرل به زمین میاید ولی سفینه اش مشکل پیدا کرده بود و وقتی به زمین رسید که سوپرمن بزرگ شده بود. بعد زمان یک کم به جلوتر میرود و میرود به زمان بازی قبلی که سوپرمن همه را میکشت. در ادامه، بازی میاید به زمان حال. برینیاک که به تسخیر کننده دنیا ها مشهور است و قبل از آن به کریپتون حمله کرده بود، به زمین حمله میکند و بتمن مجبور میشود سوپرمن و دیگر یاران اورا آزاد کند تا برینیاک را شکست دهند. اما در آخر سوپرمن میخواهد برینیاک را بکشد ولی بتمن اجازه نمیدهد و جنگ بین لیگ عدالت دوباره آغاز میشود. یکی از چیز های جالب این جنگ این است که شما میتوانید طرف بتمن باشید و یا طرف سوپرمن و به سلیقه ی خودتان ربط دارد. اگر طرف بتمن را بگیرید، سوپرمن در آخر بازی به فانتوم زون تبعید میشود که یک بُعد دیگر است. اگرسوپرمن را انتخاب کنید، در آخر سوپرگرل زندانی میشود و سوپرمن بتمن را با تکنولوژی برینیاک، تحت کنترل ذهن خودش در میاورد. من خودم بتمن را انتخاب کردم. البته دوباره بازی کردم و بار دوم سوپرمن را انتخاب کردم. شما کدام یک را انتخاب کردید؟

1_ مرد عنکبوتی 2019

Marvel's Spider man
Marvel’s Spider man

پلتفرم : Ps4

به به! به به! هرچی در مورد این بازی بگم بازم کم گفتم! بهترین بازی ابرقهرمانی تا به حال! این بازی محشره! اصلا حرف نداره! یک بازی جهان باز که میتوانید هر چقدر بخواهید در شهر تار بزنید و بچرخید و لذت ببرید! گیم پلی عالی، داستان عالی، باس فایت های عالی، موسیقی متن عالی، همه چیزش عالی! فروش این بازی خیلی زیاد بود که تبدیل شد به پرفروش ترین بازی انحصاری Ps4! یکی از خوبی های این بازی برخلاف سری بتمن ارکام، این است که مردم عادی در خیابان ها هستند و حتی اگر نزدیکشان شوید میتوانید با آن ها سلفی بگیرید! اگر این بازی را بکنید مطمئنم پشیمون نمیشید! من که خودم این بازی را 3 بار تمام کردم! بهترین بازی برای طرفداران اسپایدرمنه.

داستان بازی پیتر 23 ساله روایت میکنه که در آزمایشگاه دکتر آتو اکتاویوس کار میکنه و همزمان مرد عنکبوتی هم میشود و تبه کاران را گیر می اندازد. اول بازی، مرد عنکبوتی کینگپین را دستگیر میکند. در ادامه با مستر نگاتیو (آقای منفی) مبارزه میکند. بعد برخی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن مثل الکترو، کرکس، عقرب و کرگدن از زندان فرار میکنند. بعد پیتر متوجه میشود دکتر اکتاویوس شرور شده و آن هارا آزاد کرده است. علت شرور شدن او دشمنی اش با نورمن آزبورن است و اینکه بازو های مکانیکی او، مغز اورا فاسد و شرور میکنند. و بعد اسپایدرمن دو به دو با دشمنان آزاد شده میجنگد. الکترو و والچر (کرکس) . راینو (کرگدن) و اسکورپین (عقرب). و بعد هم نبرد عظیمی با مستر نگاتیو و در آخر هم، باس فایت با دکتر اکتاویوس ملقب به دکتر اختاپوس! سخت ترین و باحال ترین باس فایت ابرقهرمانی!

ممنون که این پست را مطالعه کردید. شما کدام یک از این بازی هارا انجام داده اید؟ با این رتبه بندی موافقید؟

مطالب دیگر:

https://vrgl.ir/c3vfs
https://vrgl.ir/wsmUQ

5 فیلم برتر مارول
5 فیلم برتر مارول
با بهترین فیلم های مارول آشنا شوید.

https://vrgl.ir/8buzi

5 فیلم برتر DC
5 فیلم برتر DC
با فیلم های برتر دی سی آشنا شوید.

نویسنده مطلب: Parsa

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.