معرفی بازی Hades، نوشدوار بعد از مرگ بازی‌ها


بازی خوبی که وسط این آشفته‌بازار غنیمت است
بازی خوبی که وسط این آشفته‌بازار غنیمت است

هیدیس یا Hades بازی‌ای ست که ففط توسط چند نفر ساخته‌شده! بعد 100ها ساعت می‌تواند شما را سرگرم کند! روی ضعیف‌ترین سیستم‌ها اجرا می‌شود (gt 210 و Core 2 Duo) و بهترین راندمان را دارد! یکی از بهترین بازی‌های 2020 که چه عرض کنم؛ یکی از بهترین بازی‌های این اواخر است.

دوربین ایزومتریک است (ثابت و در گوشه و کنج)
دوربین ایزومتریک است (ثابت و در گوشه و کنج)

هیدیس یک Rogue-Lite است، شاخه‌ای از Rogue-Likeها. شما بازی را که شروع می‌کنید، باید تا انتها بروید! اگر ببازید یا Game Over بشوید، همه چیز از صفر شروع می‌شود! این مشخصه اصلی یک Rogue-Like است، ولی Rogue-Lite چی؟ در Rogue-Liteها کار آسان‌تر است؛ مثلا در Hades شما بعد از هر بار Game Over، یک قدم جلوتر می‌روید و پیشرفت می‌کنید. سلاح‌های جدید می‌گیرید، Zagreus (شخصیت اصلی) را قوی‌تر می‌کنید و… Hades بعنوان یک Rogue-Lite اصلا اعصاب‌خوردکن نیست و بسبار متعادل است و سختی مناسبی دارد، ساختار بازی بشدت منسجم و قوی است و گیمپلی بسیار درگیرکننده است. تنوع دشمنان، مکان‌ها و محیط در سطح بالایی قرار دارند و موسیقی و صداگذاری و گرافیک آن، مثال‌زدنی اند.

طرح اولیه مکان‌ها و فضاهای بازی (Level Design)
طرح اولیه مکان‌ها و فضاهای بازی (Level Design)

هیدیس نمونه درستی ست از یک بازی؛ همه چیز سر جای خودش است، کند نیست، کسل‌کننده نیست، کات‌سین ندارد و با مراحل و طراحی‌هایش داستان می‌گوید. گرافیک برای فک‌اندازی نیست بلکه برای خلق محیط است، صداگذاری هم همینطور، برای ارعاب نیست بلکه برای درگیری و باورپذیری محیط است، گیمپلی بنجل نیست و الکی چهارتا سنگ و تیرکمون سرهم نشده، مراحل ساختار درستی دارند و همینجور از هوا نیامدند و چه و چه و چه و چه و چه و چه. باز هم چه!

حالا هر کس قدر Hades را نمی‌داند، خصوصی پیام بده، به شکل فیزیکال و دستی هدایتش خواهیم کرد! سلامت باشید، خدانگهدار!

نویسنده مطلب: کارامازوف

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.