سیاست دروغ کوییز آو کینگز؛ بزرگترین بازی آنلاین ایران

این دومین نوشتم در رابطه با بازی کوییز آو کینگز هست که منتشر میکنم. نوشته اول رو درباره شنود چت های و ایونت های بازی اینجا بخونید.

تنها دلیل انتشار این مطالب عدم رسیدگی تیم کوییز آو کینگز به مشکلات بازی هست که چند هزار کاربر رو درگیر کرده و هیچ نهاد نظارتی واکنشی نسبت به این موضوع نشون نداده.

یکی از مشکلات بازی 3 ماه پیش به اطلاع این تیم رسید که مدیر روابط عمومی کوییز آو کینگز در لینکداین قول دادند تا 20 روز مشکل توسط تیم فنی حل خواهد شد. حساسیت موضوع، که افشای چت های خصوصی بازیکنان بود، به ایشون شرح داده شد.

محتوای چت های خصوصی داخل بازی شامل موارد غیر اخلاقی، سیاسی، اطلاعات تماس شخصی مثل شماره تلفن همراه و آیدی تلگرام و موارد دیگری هست که در صورت شنود توسط افراد فرصت طلب، خسارات جبران ناپذیری به افراد دخیل در چت ها وارد خواهد شد.

بعد از گذشت 1 ماه و عدم رسیدگی به این مشکل، ایمیلی در رابطه با این مشکل به کافه بازار و مرکز ماهر فرستاده شد که مشکل رو دوباره به اطلاع تیم رسوندند. همچنین گزارش مشکل به گوگل پلی هم داده شد که بعد از مدتی بازی از گوگل پلی حذف شد.

همون روزی که ایمیل فرستاده شد مدیر روابط عمومی کوییز آو کینگز خبر از رفع مشکل توسط تیم فنی دادند. اما متاسفانه این خبر هیچ پایه و اساسی نداشت و هیچ تغییری در سیستم ایونت ها و چت های بازی صورت نگرفته بود. باتوجه به مشغله کاری پیگیر این موضوع نشدم تا چند روز پیش که نوشته اول منتشر شد.

دیروز اما دیتاسنتر پارس آنلاین قطعی چند ساعته داشت که کوییز آو کینگز رو هم برای دومین بار تحت تاثیر قرار میداد. بازیکنان در هنگام ورود به بازی با این پیام رو به رو میشدند:

1 بازی ساعاتی است که از دسترس خارج شده. علت، اختلال دیتاسنتر پارس آنلاین و کوتاهی این شرکت در ارایه سرویس است. کوییز ضمن پوزش، در حال تعامل برای رفع هر چه سریع تر آن است و تمامی مسولیت اشتباه همکاران تجاری خود را بر عهده می گیرد. مشکل از دست کوییز خارج است و احتمالا رفع آن چند ساعتی زمان می برد. این اطمینان را می دهیم که هیچ خسارتی به شما وارد نخواهد شد. زمان چالش و بازی ها نیز تمدید می شود. همچنین به محض حل شدن مشکل از طریق نوتیفیکیشن‌ (اعلان بازی) به شما اطلاع رسانی خواهد شد. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تیم کوییز آو کینگز هم در توییتر با چنین توییت هایی از مسئولیت شانه خالی میکردند:

در صورتی که این بار دومی بود که این مشکل براشون پیش میومد و همون بار اول باید راه حلی برای این موضوع پیدا میکردند. متاسفانه همانطور که در نوشته اول گفته شد تنها اولویت این تیم کسب درآمد هست.

اما امروز یکی از کاربران توییتر این سوال رو در رابطه با مشکل شنود چت های داخل بازی از مدیر روابط عمومی کوییز پرسیده بود:

چت این‌گیم بازی برای مدت کوتاهی مشکل داشت که دوستان ما در واحد فنی اشکال رو مرتفع کردند. با توجه به این داون‌تایم، ممکنه مشکل دوباره برگشته باشه. موردی که همکارانمون تا پایان امروز بهش رسیدگی خواهند کرد.
چت این‌گیم بازی برای مدت کوتاهی مشکل داشت که دوستان ما در واحد فنی اشکال رو مرتفع کردند. با توجه به این داون‌تایم، ممکنه مشکل دوباره برگشته باشه. موردی که همکارانمون تا پایان امروز بهش رسیدگی خواهند کرد.

متاسفانه باز هم از سیاست دروغ استفاده کردند برای شانه خالی کردن از مسئولیت!

حقیقت این هست که مشکل شنود ایونت ها و چت های داخل بازی از ابتدای بازی بوده و تا به امروز ادامه داشته!

دروغگویی و توهین به شعور بازیکنان این بازی در حدی هست که مدیر ارشد محصول تیم در رابطه با حذف بازی از گوگل پلی چنین توضیحاتی میده:

و کافه بازاری که حریم شخصی کاربران ایرانی رو فدای روابط دوستانه با تیم کوییز آو کینگز میکند!

نوشته بعدی در رابطه با اکانت های فرعی تلگرام مدیران کوییز برای تشخیص ابزارهای تقلب و استفاده از این اکانت ها برای جاسوسی در گروه های مرتبط با ابزارهای تقلب خواهد بود.

نویسنده مطلب: Ali Padida

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.