هر آنچه که باید درباره اساسینز کرید والهالا و فارکرای6 بدانیم

در این مطلب من به معرفی مورد انتظارترین بازی های کمپانی یوبی سافت سال 2020 یعنی Assassin’s Creed Valhalla و بازی Far Cry 6 می پردازم. همراه من باشید.

بهترین بازی های 2020 کمپانی یوبی سافت
بهترین بازی های 2020 کمپانی یوبی سافت

کمپانی های مشهور و معتبر زیادی در زمینه تولید بازی های کامپیوتری مشغول هستند که یکی از آن ها یوبی سافت است. یوبی‌سافت، یکی از سازندگان فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. مسلما همه‌ی ما این کمپانی را بیشتر با شاهکارهایی همانند شاهزاده‌ی ایرانی و همچنین فرقه‌ی اساسین می‌شناسیم. یوبی سافت یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های بازی‌سازی است. یوبی‌سافت که هر سال با دستان پر به سراغ بازی‌دوستان سراسر دنیا می‌رود.

مورد انتظارترین بازی های یوبی سافت، اساسینز کرید والهالا و فارکرای6

کمپانی یوبی سافت از فعال ترین کمپانی های فعال در طراحی بازی های ماجراجویی می باشد. در زیر من به معرفی بازی های Assassin’s Creed Valhalla و فارکرای 6 که از مورد انتظار ترین بازی های 2020 هستند می پردازم.

بازی Assassin’s Creed Valhalla، تاریخ انتشار و هر آنچه را که باید بدانید

بازی Assassin's Creed Valhalla
بازی Assassin’s Creed Valhalla

مجموعه اکشن ماجراجویی و مخفی کاری Assassins Creed به وسیله کمپانی یوبی‌سافت خلق شد. داستان کلی بازی‌های این مجموعه درباره قاتلین مخفی است که در دوره‌های تاریخی مختلف و با انگیزه‌های متفاوت به ترور شخصیت‌های معروف می‌پردازند.

ایده داستانی این مجموعه از رمان معروف «الموت» نوشته ولادیمیر بارتول گرفته شده است. بارتول در این رمان به ایران قرن یازدهم می‌پردازد و چگونگی شکل‌گیری فرقه حشاشین به رهبری حسن صباح را بازگو می‌کند. همچنین گیم‌پلی بازی‌های این مجموعه نیز با الگوبرداری از سری «شاهزاده ایرانی» (Prince of Persia) طراحی شده است. اولین بازی این مجموعه در سال 2007 منتشر شد و تاکنون یازده بازی اصلی از این فرانچایز را شاهد بوده‌ایم که آخرین نسخه آن در سال 2018 با نام Assassin’s Creed Odyssey به انتشار رسید.

تاریخ انتشار بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی اساسینز کرید والهالا 2020
بازی اساسینز کرید والهالا 2020

بازی Assassin’s Creed Valhalla در تاریخ ۲۷ آبان ماه (۱۷ نوامبر) برای کامپیوتر، پلی‌ استیشن 4، پلی ‌استیشن 5، ایکس ‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و گوگل استیدیا عرضه می‌شود.

بازی Far Cry 6؛ داستان، گیم پلی، تاریخ انتشار و هر آنچه را که باید بدانید

بازی فارکرای 6 در کنار عناوینی چون Assassin’s Creed: Valhalla از آثار مورد انتظار شرکت یوبی‌سافت است. این اثر به صورت مشترک برای کنسول‌های فعلی، نسل بعدی و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

داستان بازی فار کرای 6

پوستر بازی فار کرای 6
پوستر بازی فار کرای 6

داستان بازی Far Cry 6 در کشوری به نام یارا (Yara) جریان خواهد داشت؛ ناحیه‌ای استوایی که گویی در زمان متوقف شده است. با توجه به تریلر بازی Far Cry 6 به نظر می‌رسد که این زمان دهه 50 و 60 میلادی باشد. برخی از تئوری‌ها، خبر از وقوع ماجراهای بازی فار کرای 6 پیش از نسخه سوم می‌دهند. این تئوری‌ها تاکید دارند که شخصیت کودک به نمایش درآمده در تصاویر و تریلر بازی، همان واس در قسمت سوم است؛ یکی از بهترین شرورهای دنیای بازی که توسط مایکل ماندو به تصویر کشیده می‌شد. نام این کودک دیگو بوده و پدر او رییس جمهور کشور یارا است؛ دیکتاتوری نفرت‌انگیز که شخصیت‌های منفی قسمت‌های پیشین را به یاد مخاطبان می‌اندازد. جانکارلو اسپازیتو، هنرپیشه محبوب سینما و تلویزیون که با ایفای نقش گاس فرینگ در سریال Breaking Bad به شهرت رسید، صدا و چهره خود را به این شخصیت قرض داده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، بازی فارکرای 6 وسیع‌ترین نسخه از این سری بوده و علاوه بر محیط‌های جنگلی، شامل حداقل یک شهر نیز می‌شود.

قسمت‌های قبلی این مجموعه، مخاطبان را در نقش افرادی خارجی که درگیر انقلاب‌های محلی می‌شدند قرار می‌دادند؛ سنتی که به نظر می‌رسد در بازی Far Cry 6 تغییر خواهد کرد. بازیکنان در این قسمت، کنترل یک مبارز چریکی به نام دنی روهاس را بر عهده گرفته و سعی بر براندازی دیکتاتور فاسد یارا، آنتون کاستیلو، خواهند داشت. حضور هنرپیشه شناخته شده‌ای چون اسپازیتو در بازی فار کرای 6 بسیاری را به این اثر امیدوار کرده است. همان‌طور که به نظر می‌رسد، داستان بازی فار کرای 6 شباهت‌های فراوانی به نسخه‌های قبلی خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید که آیا سازندگان تغییراتی در فرمول خسته‌کننده این مجموعه ایجاد خواهند کرد یا با اثری تکراری و فراموش‌نشدنی به سبک دو نسخه پیشین روبرو خواهیم شد.

تاریخ انتشار فار کرای 6

Far Cry 6
Far Cry 6

در جریان رویداد Ubisoft Forward، تاریخ انتشار بازی Far Cry 6 به صورت رسمی اعلام شد. این اثر در 18 فوریه (30 بهمن) سال آینده برای پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X، PS4، Xbox One، PC و گوگل استیدیا منتشر خواهد گشت. افرادی که بازی فارکرای 6 را برای کنسول‌های PS4 و Xbox Series X خریداری کنند، می‌توانند به صورت رایگان و با دریافت به‌روزرسانی‌های گرافیکی به تجربه آن بر کنسول‌های نسل بعدی بپردازند.

کلام آخر

در این مطلب من سعی کردم بهترین بازی های 2020 کمپانی یوبی سافت را معرفی کنم. دو بازی اساسین کرید والهالا و فارکرای 6 در این بین سر و صدای زیادی به پا کرده اند. در این مطلب من به طور کامل این دو بازی را معرفی کردم. نظر شما درباره این دو بازی چیست؟ کدام بازی دیگر از این کمپانی را بازی کرده اید؟ نظرات خود را با من و سایر همراهان ویرگول در این صفحه درمیان بگذارید.

نویسنده مطلب: Sara Kamali

منبع مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.