معرفی بازی Star Atlas و توکن های Atlas و Polis

با ورود شرکت های بزرگ بازی سازی مانند سوپرسِل به حوزه بازی های بلاکچینی، باید بیشتر از گذشته این حوزه از مارکت کریپتو را جدی گرفت. یکی از بازی هایی که توانسته طرفداران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند، بازی استار اطلس می باشد که تنها با ارائه یک تریلر سینمایی توجه علاقمندان به این حوزه را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید این بازی هنوز عرضه نشده است ولی در حال حاضر طرفداران زیادی دارد که به شدت اخبار استار اطلس را دنبال می کنند. حال به بررسی این بازی می پردازیم.

نمای کلی بازی

استار اطلس Star Atlas یک بازی بلاکچینی به‌سبک MMO با تم فضایی است. MMO یا Multiplayer Online Game بازی‌هایی هستند که چندین بازیکن به‌صورت آنلاین به تشکیل تیم و رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این بازی استراتژیک که در آینده‌ای دور در سال‌های ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد، بازیکن‌ها با نقش‌آفرینی به‌جای کاراکترهای مختلف به کاوش در فضا می‌پردازند، به‌وسیله سفینه‌های فضایی به اقصی نقاط کهکشان پرواز کرده و بر سر استخراج منابع طبیعی و دارایی‌ها با سایر تیم‌ها رقابت می‌کنند.
استار اطلس و توکن‌های این بازی در بستر شبکه بلاکچینی سولانا قرار دارند، که به‌دلیل توان پردازشی نسبتا مناسب و هزینه‌ تراکنش‌های پایین، زیرساخت‌های فنی این بازی را تامین می‌کند. همکاری Star Atlas با صرافی غیرمتمرکز سرم امکان وام‌دهی و وام‌گیری، ییلد فارمینگ و کسب درآمد از استخرهای تامین نقدینگی را تسهیل می‌کند.
ناگفته نماند که نسخه نهایی این بازی هنوز به‌صورت کامل منتشر نشده و هر چند وقت یک‌بار مینی گیم‌هایی بیرون می‌آید که علاوه‌بر تجربه حس اولیه بازی در استار اطلس، امکان جذب سرمایه را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. در طراحی تجربه بازی از فناوری Unreal Engine 5’s Nanite برای ایجاد حس واقعی غوطه‌وری استفاده شده است. این فناوری امکان نمایش تصاویر سینمایی فوق واقعی را به بازی می‌دهد. همانند سایر بازی‌های Play To Earn، انگیزه اصلی در دنیای استار اطلس، سیستم پاداش‌دهی درون و برون بازی است؛ دو توکن بومی اطلس (ATLAS) و پولیس (POLIS)، عهده‌دار این نقش هستند.
در حال حاضر شما می‌توانید با ورود به محیط بازی فراکسیون خود را انتخاب کنید و از مارکت‌پلیس یا بازار استار اطلس، آیتم‌هایی همچون سفینه، ناوگان هوایی، کاراکتر و مدال بخرید.
این بازی شامل سه فراکسیون می شود که گیمرها باید یکی از این فراکسیون ها را انتخاب کنند. با انتخاب هر فراکسیون از قابلیت های خاص این فراکسیون ها می توانید بهره ببرید. فراکسیون ها شامل قلمروی ماد (قلمروی ماد (MUD Territory)، توسط انسان‌ها اداره می‌شود. قلمروی ماد در مجاورت مواد خامی است که در فرآیند ساخت قطعات برای سفرهای دوردست فضانوردی و فناوری بالستیک استفاده می‌شود.)، قلمری اونی (قلمروی اونی (ONI Region)، توسط کنسرسیومی از نژادهای بیگانه رهبری می‌شود. مزیت اصلی پیوستن به منطقه اونی، دسترسی به مواد خام کلاستر در فضای کنترل‌شده توسط آن‌هاست. این موارد در توسعه فناوری‌های رادار و رادارگریز پیشرفته کاربرد دارند.) و قلمری اُستور (قلمروی اُستور (Ustur Sector)، توسط موجودات سایبرنتیک فرماندهی می‌شود. بازیکن‌ها در این مرحله به مواد معدنی کمیاب که در توسعه فناوری رانش‌گر چابک و خط لوله تقویت‌کننده بدنه به‌کار می‌روند، دسترسی دارند.) می شود.

تیم پروژه

استار اطلس توسط مایکل واگنر Michael Wagner، پابلو کیروگا Pablo Quiroga و دب لوکاس Deb Lucas راه‌اندازی شد. این افراد به‌ترتیب سِمَت مدیر اجرایی، مدیر ارشد فناوری و سرپرست عملیات پروژه Star Atlas را برعهده دارند.
واگنر پیش از تاسیس استار اطلس در یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC Fund) و شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز بر تولید محصولات بلاکچینی کار می‌کرد. پابلو کیروگا هم پیش از ورود به عرصه بلاکچین در صنعت بیوتکنولوژی فعالیت می‌کرد و حتی بنیان‌گذار یک استارتاپ عرضه‌کننده مکمل بود. دب لوکاس نیز با پیشبینه اقتصادی و مالی، عهده‌دار سمت‌هایی در شرکت‌های چارلز شواب (Charles Schwab) و بارکلیز (Barclays) بود.

توکن های Atlas و Polis

مدل اقتصادی بازی استار اطلس پیرامون دو توکن ATLAS و POLIS طراحی شده است. هدف از عرضه ارز دیجیتال اطلس، تسهیل پرداخت‌ها و مبادلات درون بازی است. کاربران باید دارایی‌های دیجیتال همچون سفینه‌ها (Ships)، خدمه (Crews)، تجهیزات (Equipment)، زمین (Land) و غیره که در مارکت پلیس ارائه می‌شوند را به‌وسیله رمزارز ATLAS تهیه کنند؛ البته هزینه‌‌های تعمیرات، استخراج منابع و تامین سوخت سفینه‌ها هم با توکن اطلس پرداخت می‌شود.
بخشی از رمزارز اطلس در جریان عرضه دارایی‌های کهکشانی یا Galactic Asset Offering (به‌اختصار GAO) در مراحل مختلف عرضه می‌شود. پس از اتمام GAO، توکن اطلس را فقط می‌توانید از طریق فعالیت‌های داخل بازی تهیه کرده یا از سایر بازیکن‌ها بخرید.
عرضه کل توکن اطلس 36 میلیارد عدد می باشد که در حال حاضر تنها 6 درصد آن عرضه شده است و 94 درصد توکن ها در آینده عرضه می شوند.
توکن پولیس اما در نقش توکن حاکمیتی بازی عمل می کند و برای کاربردهای زیر استفاده می شود:
– مالکیت تمامی نواحی، صرف نظر از این که مالک واقعی NFTهای زمین و تجهیزات هستند یا خیر.
– وضع قوانین برای بازی که بازیکن‌ها مستلزم رعایت آن‌ها هستند.
– گرفتن مالیات و عوارض از سایر بازیکن‌ها.
ارز POLIS به تعداد 360 میلیون عدد عرضه می شود و در حال حاضر تنها 6 درصد از توکن ها عرضه شده است.

سرمایه گذاران و همکاران پروژه

از شرکت ها و پروژه هایی که بازی استاراطلس با آنها همکاری نزدیکی دارد می توان به صرافی FTX، بلاکچین SOLANA و صرافی غیرمتمرکز SERUM اشاره کرد.
از سرمایه گذاران درجه یک پروژه نیز می توان از انیموکا برندز، آلامدا رسرچ و رپابلیک یاد کرد.
در تصویر زیر سرمایه گذاران پروژه را می توانید مشاهده کرد:

جمع بندی

بازی استار اطلس از آن دست بازی هاست که با عرضه نهاییش و لانچ شدن کامل بازی با یک بازی با گرافیک خارق العاده طرف خواهیم بود که می تواند با توجه به تیم قوی ای که دارد به موفقیت های چشمگیری درست یابد. به جرعت می توان گفت از نظر گرافیک، یک سرو گردن از بیشتر بازی های بلاکچینی بالاتر است. این پروژه از طرف سرمایه گذاران قدرتمندی نیز حمایت می شود و می توان به ورود سرمایه گذاران بیشتر نیز امیدوار بود. قیمت توکن اطلس در حال حاضر 0.005 دلار و قیمت توکن پولیس برابر با 0.36 دلار می باشد و از صرافی های FTX، MEXC و کراکن قابل خریداری می باشند.

این مطلب تنها جهت آشنایی مخاطب با پروژه های جالب و هیجان انگیز کریپتو تهیه شده است و هیچگونه پیشنهاد سرمایه گذاری نمی باشد.

نویسنده مطلب: hamidreza zangeneh

منبع مطلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.